NYC-től Párizsig, Moszkváig vagy Sydney-ig... Juliette intrikus a világot. Parfümjével felfegyverkezve a shakespeare-i hősnő megvadul. Az élet túl rövid, és az élvezetek túl sokak - mondja Juliette. A Gun, a parfüm metaforája, a csábítás fegyvere vagy a blöff egyszerű kiegészítője, lényegében a nők férfiakkal szembeni felszabadultságát szimbolizálja. És néha a bosszú ízét is... De a koncepciót a romantika is befolyásolja. Egy modern változatban Juliette állandóan a párkapcsolat és a nőiesség újrafelfedezésének útján jár. A 2006-ban indított Juliette Gun filozófiája az, hogy a parfümkészítést művészetként közelíti meg, és csak korlátozott terjesztésen keresztül van jelen, például koncepcióüzletekben, áruházakban vagy speciális parfümériákban.
Romano-t dédnagyanyja, Nina avatta be a divatba, nagyapja, Robert (a híres "L'air du temps" megalkotója) pedig a parfümkészítésbe, így gyermekkora óta a divat és az alkotás veszi körül. Romano Ricci hálás családi örökségéért, ugyanakkor be akarta bizonyítani, hogy egyedül is sikeres lehet, és ki tudja fejezni saját univerzumát. A parfümkészítés világában 4 évig tanult a legnagyobbak között, majd meggyőzte Francis Kurkdjian-t, a parfümkészítés mesterét, hogy dolgozzon vele. Aztán minden ment a maga útján. 2006 decemberében elindította a "Juliette has a Gun"-t, egy eredeti, nőknek szóló márkát, amely egy újfajta eleganciát kíván nyitni a niche parfümök világában. A parfüm metaforája, a csábítás fegyvere, vagy a blöff egyszerű kiegészítője, a "Gun" lényegében a nők felszabadultságát szimbolizálja a férfiak felé... és néha a bosszú utóízével... A kreatív Romano Ricci személyesen vezeti a "Maison Juliette has a Gun"-t, maga tervezi a termékeket és az illatokat. 2011 májusában a Francia Illatszer Alapítvány a "Les Parfums 2011" (FiFi Awards) keretében Romano Ricci-t a "Testület különdíjával" tüntette ki. Romano a provokatív hagyományokkal fűszerezve visszaadja a parfümöknek azt, aminek mindig is lenniük kellett volna: a stílus és az eredetiség jelképeit.
Egy klasszikus kollekció 14 kultikussá vált illatból, amelyek illatportréként állnak össze, valamint 6 illat a luxus kollekcióból, amelyek valódi tisztelgés a nyersanyagok előtt. Kizárólag nőies, a Juliette has a Gun illatok úgy kerülnek bevetésre, mint Juliette személyiségének különböző aspektusai, lázadó, bosszúálló, égő, androgün, gavallér vagy anyagtalan.