1999-ben Alberto Morillas feleségével együtt létrehozta a Mizensir illatgyertyamárkát. 2015-ben Alberto Morillas elindította a Mizensir Parfums márkát; egy olyan márkát, ahol Alberto még személyesebb illatokat készíthet, felhasználva kedvenc anyagait és a hagyományos parfümkészítés iránti szenvedélyét. A neve talán nem cseng ismerősen, de lehet, hogy már viselted valamelyik illatát. Alberto Morillas közel ötven éves pályafutása során ikonikus illatokat alkotott.
Kezdve a Cartier Musttal, az egyik első kreációjával, amelyet 1981-ben dobott piacra. Ez egy transzgresszív nedű, amelyet megjelenése idején "a parfümkészítés szörnyű gyermekének" neveztek el, mivel a galbanum jegyeit egy korábban soha nem látott keleties illatban kombinálta. Ezt az első sikert szorosan követi a Giorgio Armani Acqua Di Giò, a Flower by Kenzo és a Calvin Klein CK One, egy uniszex illat, amely mindössze hat hónap alatt a világ első számú illata lett: "Mindig kézzel írom a formuláimat.
Biztosan én vagyok az egyik utolsó dinoszaurusz, aki így dolgozik" - mondja Alberto Morillas, miközben kinyitja a genfi Firmenich-torony 8. emeletén található laboratóriumának ajtaját. Körülbelül 3000 üvegcsével, festőpalettájával és megszámlálhatatlan mennyiségű illatcsíkkal körülvéve a parfümkészítő mester itt fejleszti ki legtitkosabb formuláit... Ha ezen a novemberi reggelen az eget vastag ködfátyol fedi, Alberto Morillasnak világos elképzelései vannak. Jó úton halad, hogy két asszisztense, Patricia és Nuria minden jegyzetét lelkiismeretesen rögzítse a rendszerben.
"Egy parfüm megalkotása akár két évig is eltarthat, fontos, hogy semmi ne vesszen el, ha esetleg valami történne velem...". 73 évesen, ebből közel 50 évet a Firmenichnél töltött, az orrnak már nincs mit bizonyítania. Arról azonban szó sincs, hogy megpihenjünk a babérjainkon.
"Egy parfümőrnek meg kell lennie a kézjegyének, de soha nem szabad megismételnie önmagát."